miércoles, 23 de enero de 2013

Entrada final.

Aquesta és l'última entrada de blog que hem de fer en aquesta assignatura, m'agradaria reflexionar sobre tot allò que he après en aquestos tres messos i molt més en com ha canviat la meva mentalitat.
Voldria començar parlant sobre el primer dia de classe, on vam fer una petita introducció fent un esquema sobre l'entorn presencial i l'entorn virtual. Moltes de nosaltres ja haviem utilitzar moltes eines per compartir o crear informació a l'institut o a l'escola, però altres companyes no les havien emprat, l'esquema d'aquell primer dia va ser aquest.



Les eines que haviem emprat eren molt més escasses que les que coneixem ara, crec que el blog, encara que ha set molt de treball per totes, ha set una gran eina, tant per apendre, com per escriure i així construir el propi coneixement, com per obligar-nos a conèixer totes aquestes noves eines. Ara el meu ple és diferent que el primer dia, i encara que jo havia emprat moltes eines digitals, ara conec més, i són aquestes:

Segurament i encara que no hagi de fer entrades contiunaré escrivint i mirant blogs d'educació per seguir aprenent de bons professors que ens deixen les seves opinions per la web.

En quant a la meva opinió, ha canviat molt des del primer dia, abans mai m'havia plantejat la idea de que hi havia dos tipus d'ensenyament, un més tradicional i un altre constructivista, simplement estudiava per aprobar i ja està no havia més. Ara reflexionant sobre el que ha set el meu aprenentatge puc dir que llevat de l'etapa d'educació infantil, on això està molt superat el meu aprenentatge ha set tradicional completament.
Ara estem al segle XXI i jo com a futura professora vui ser una professora amb ideologia constructivista, m'agradaria tal i com vaig dir a la meva entrada de va de mestre, ser una professora que aconsegueixi motivar als seus alumnes per apendre, com el video que vam veure el primer dia a classe.







Hem parlat sobre molts de temes, avaluació, curriculum, eines... i totes elles m'han sorprés molt, no vui parlar sobre totes elles per que ja ho he fet al llarg de tot el curs, però expossare quatre idees amb les que jo em quedaré per sempre:

  • El curriculum ha de ser orientador, i no es obligatori seguir-ho completament ja que són els alumnes els que marquen el ritme de la classe i ho vairem en base a les seves necessitats.
  • L'avaluació no és només final i com a un càstig, s'ha d'avaluar tot el procés, inicialment, durant i finalment. Principalment s'ha d'avaluar el procés.
  • Tots els espais i temps són educatius, no només centrem el moment d'apendre a classe.
  • Els alumnes han de construir el seu propi aprenentatge
M'ha semblat molt interessant anar llegint cada setmana tant els llibres de Zabala com el llibre d'Isabel Solé, m'han donat aquesta nova visió que tenc ara i els guardaré per el futur. La unitat didàctica també m'ha semblat un treball molt interessant per reflexar tots aquestos coneixements que hem anat assolint i mitjançant aquesta he acabat d'entendre moltes coses. Ara possaré el video de conclusió que hem realitzar en grup:




No hay comentarios:

Publicar un comentario